diskoilygeiaevexia.gr, 1 Ιουνίου 2015

Αναδημοσίευση από το περιοδικό Υγεία Ευεξία, 3-12-2014

Αντιμετωπίστε τη τώρα

 Η δυσκοιλιότητα δεν είναι μία πάθηση ή μία ασθένεια, αλλά ένα σύμπτωμα που οφείλεται σε πολλούς παράγοντες και αφορά όλες τις ηλικίες. 

 

diskoil largeygeiaevexia.gr, 1 Ιουνίου 2015

Αναδημοσίευση από το περιοδικό Υγεία Ευεξία, 3-12-2014

 

Αντιμετωπίστε τη τώρα

Η δυσκοιλιότητα δεν είναι μία πάθηση ή μία ασθένεια, αλλά ένα σύμπτωμα που οφείλεται σε πολλούς παράγοντες και αφορά όλες τις ηλικίες.

 

Κυριότεροι παράγοντες δυσκοιλιότητας

  • φτωχή σε φυτικές ίνες δίαιτα και μικρή πρόσληψη υγρών
  • έλλειψη άσκησης
  • χρήση διάφορων φαρμάκων για την αντιμετώπιση άλλων παθήσεων.
  • διαταραχές των συναισθημάτων και ψυχολογικά προβλήματα επηρεάζουν πολύ τις συνήθειες των κενώσεων, καθώς και άλλες
  • οργανικές παθήσεις όπως ο διαβήτης, μεταβολικές διαταραχές ή τα αγγειακά εγκεφαλικά επεισόδια.

 

Πώς θα αντιμετωπίσετε το πρόβλημα;

 

Εμπλουτίστε τη διατροφή σας με φυτικές ίνες

 

Οι φυτικές ίνες είναι συστατικά τροφών φυτικής προέλευσης, που δεν διασπώνται στον οργανισμό, γι’ αυτό και δεν αφομοιώνονται. Μετά τη

λήψη τους, περνούν από το γαστρεντερικό σωλήνα  και αποβάλλονται. Βρίσκονται μόνο σε τροφές από το φυτικό βασίλειο, όπως τα δημητριακά, τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια και οι ξηροί καρποί.

 

Μια δίαιτα πλούσια σε φυτικές ίνες και φτωχή σε λίπη μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για καρκίνο του παχέος εντέρου. Επίσης, μπορεί να συμβάλει αποτελεσματικά στην καλύτερη ρύθμιση του σακχαρώδη διαβήτη, διότι επιβραδύνει την απορρόφηση των υδατανθράκων.

 

Φυτικές ίνες: διαλυτές και αδιάλυτες

 

Υπάρχουν δύο βασικοί τύποι φυτικών ινών: οι διαλυτές και οι αδιάλυτες, προερχόμενες από πέντε είδη τροφίμων, τα σιτηρά, τα φρούτα, τους ξηρούς καρπούς, τα λαχανικά και τους σπόρους. Κάθε είδος ινών έχει τη δική του μοναδική ιδιότητα στη διατήρηση της υγείας μας, γι’ αυτό θα πρέπει να λαμβάνονται κάθε ημέρα, αλλά πάντα από διαφορετικές πηγές.

 

Οι αδιάλυτες ίνες έχουν συνδεθεί άμεσα με τη βοήθεια που προσφέρουν στη δυσκοιλιότητα, ενώ αποδείχτηκε ότι οι διαλυτές μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα.

 

Αδιάλυτες είναι εκείνες, των οποίων η σύσταση δεν αλλάζει καθόλου, όταν εκτίθενται στο νερό. Αντίθετα απορροφούν νερό, όταν βρίσκονται στο έντερο, όπως ακριβώς ένα σφουγγάρι. Αυτή η διαδικασία μαλακώνει τα κόπρανα και παρακινεί το έντερο σε μια κένωση μαλακή και ικανοποιητική. Τέτοιες ίνες είναι τα πλήρη δημητριακά, τα λαχανικά, οι φακές και τα φρούτα, ιδίως εκείνα που τρώγονται με το φλοιό τους.

 

Οι διαλυτές ίνες βρίσκονται στα προϊόντα της βρώμης (ψωμί-φρυγανιές), στα ξηρά φασόλια, στα μπιζέλια και σε ορισμένα φρούτα, όπως τα μήλα, τα εσπεριδοειδή -πορτοκάλια, γκρέϊπ φρουτ, μανταρίνια, φράπες-και οι φράουλες.

 

Πίνετε άφθονο νερό

 

Χρειάζεται να πίνουμε τουλάχιστον 1.500ml την ημέρα, δηλαδή οκτώ ποτήρια νερό.

 

Αποφύγετε το γάλα και τα τυριά

 

Τόσο το γάλα, όσο και το τυρί περιέχουν καζεΐνη, μια δυσδιάλυτη πρωτεΐνη που τείνει να φράζει το έντερο και να εμποδίζει τη λειτουργία του. 

 

Περισσότερη κίνηση

 

Η αερόβια άσκηση όπως το περπάτημα, το τρέξιμο και το κολύμπι αλλά και το περπάτημα είναι ότι καλύτερο για την περίπτωση της δυσκοιλιότητας.

 

Εκπαιδεύστε το έντερό σας

 

Έτσι ώστε καθημερινά να έχετε μια σταθερή ώρα για την τουαλέτα.